Adverteren-info

Titelselectie

Nadat in de mediastrategie de mediumtypen zijn vastgesteld, volgt de mediatactiek: titelselectie gekozen. Welke bestaande mediatitels worden door de doelgroep het meest gebruikt? En passen deze titels bij het gedachtegoed van het product en bedrijf? Essentiële overwegingen die het succes van de campagne kunnen maken of kraken.

Titelselecties van één medium

Om het begrip titelselectie te verduidelijken volgen hier enkele voorbeeldtitels van het medium print → tijdschriften:

  • Yes: doelgroep is gemiddelde, jonge Nederlandse vrouwen van 18 tot 29 jaar.
  • FHM: ‘gewone’ jongen met smaak in de leeftijd van 18 tot 35.
  • vtwonen: mannen en vrouwen van 25 tot 49 die waarde hechten aan een prettige woonomgeving.
  • Elle: modeblad voor vrouwen tussen de 20 en 39 jaar.

Belang van Titelselectie

De titelkeuze is secuur element. De titel moet zowel passen bij de doelgroep, als bij de organisatie zelf. Anders bestaat er in de hoofden van de consumenten een versnipperd beeld. Het mooiste is wanneer de mediumtitel an sich al zorgt voor positieve associaties. Dit werkt dan door op de communicatie-uiting en komt ten goede aan een positieve attitudevorming tegenover het aangeprezen product.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties