Adverteren-info

Onderzoek

Jaarlijks wordt er dagbladen onderzoek gedaan naar de populariteit en hetkrantenleesgedrag onder consumenten. De uitvoering wordt gedaan door de Intelligende Group. Dit onderzoeksbureau geeft naast onderzoek doen ook advies. Zij richten zich op arbeidsmarktcommunicatie, doelgroepkennis en recruitment.

Inhoud van Dagbladen Onderzoek

Het Dagbladen Onderzoek houdt zich bezig met het keuzeproces en gebruik van gratis en betaalde dagbladen. De vragen die de Intelligence Group stelt aan haar doelgroep zijn bijvoorbeeld:

  • Worden gratis dagbladen als volwaardig gezien?
  • Doen consumenten extra moeite te doen om hun favoriete krant te kopen of volstaat een ander dagblad ook?
  • Maken lezers een bewuste keuze voor een krant wanneer zij op zoek zijn naar vacatures?

Resultaten Dagbladen Onderzoek

Het lezersonderzoek toont aan dat na jaren van afname van belang, er weer licht aan terrein gewonnen wordt. Met name het belang van gratis dagbladen als manier van nieuws vergaring groeit. Uit het onderzoek kan afgeleid worden wat de vijf belangrijkste oriëntatiebronnen voor het zoeken naar een nieuwe baan van lezers zijn:

  • Vacature websites
  • Dagblad/krant
  • Bekenden/netwerk
  • Open sollicitatie
  • Interne vacatures

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties