Adverteren-info

Media-inkoop

Media-inkoop wordt gedaan als alle voorgaande stappen van het mediaplan zijn doorlopen. En houdt in dat er plaats gekocht wordt voor het vertonen van de communicatie-uiting. Een taak wat veel uitzoekwerk vergt, om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk mensen van de doelgroep te bereiken.

Verschillende soorten media-inkoop

Inkoop van media is afhankelijk van het medium waar voor is gekozen. Enkele voorbeelden:

  • Televisie: inkoop via GRP’s;
  • Radio: inkoop per seconde;
  • Website: onder andere betaling per bezoeker;
  • Krant: inkoop per millimeter.

Media-inkoopbureaus

Het inkopen van media is niet altijd makkelijk. Daarom bestaan er organisaties die deze taak uit handen nemen van bedrijven. De gespecialiseerde inkoopbureaus weten welk inkooppakket het voordeligst is voor de klant, omdat zij thuis zijn in de termen en verschillende aanbieders van mediaruimte.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties