Adverteren-info

E-mail marketing

In 2015 ontkom je er niet aan: e-mail marketing. Vrijwel alle bedrijven doen er aan, de ene beter dan de anderen. Maar wat zijn de daadwerkelijke cijfers over e-mail marketing? En hoe maak je E-mail marketing nou succesvol?

Cijfers van E-mail marketing

In 2014 waren er al 4.1 miljoen e-mail accounts aangemaakt. 90 procent van deze accounts worden elke dag gecheckt. Nog vaak worden de accounts gecheckt op de PC maar ook steeds vaker gebruiken mensen hun mobiele telefoon, namelijk 48 procent. E-mail marketing wordt erg vaak gekozen door bedrijven omdat het weinig kost. Terwijl je er wel veel mensen mee bereikt die geneigd zijn een aankoop te doen, wel 83 procent. Zelfs 28 procent bestellen vaker door E-mail marketing.

E-mail marketing als conversiebooster

  1. Zorg dat je een software programma koopt waarmee je simpel een e-mail opstelt en simpel verstuurd. Naast deze functies kan je je verstuurde e-mails ook
    analyseren. Hoe vaak is de e-mail geopend? Hoe vaak wordt gebruik gemaakt van de call-to-action buttons waarmee je mensen naar je site linken?
  2. Begin altijd met een onderwerp wat een klant aan spreekt om de mail te openen en door te scrollen. Wel 64 procent opent een mail als het onderwerp interessant klinkt.
  3. Zorg ervoor dat het design mobielvriendelijk is, zoals eerder vermeld opent 48 procent de e-mail op een mobiele telefoon maar 69 procent verwijderd de e-mail als deze niet geoptimaliseerd is voor een mobiel.
  4. Onthoud dat mensen graag van de volgende soort e-mails houden:e-mail marketing
    1. Speciale aanbiedingen
    2. Promo’s en vouchers
    3. Volgen van een levering
  5. Koop geen e-maillijst maar maak er zelf een via acties op je website waarbij iemand pas de actie ontvangt als hij of zij zijn e-mailadres invult. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een Hema. ‘15%
    korting op de gehele collectie als u zich aanmeld voor onze nieuwsbrief.’
  6. Weet wie je doelgroep is! Als jij weet dat jouw doelgroep van 9.00 tot 17.00 werkt is het niet verstandig om een e-mail te versturen om 14.00 ’s middags. Dus je ‘timing is everything.’
  7. Dwing je klanten niet om je e-mails te blijven ontvangen maar zorg voor een unsubscribe functie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties