Adverteren-info

Adverteren op Twitter

Veel bedrijven proberen tegenwoordig via Twitter interactie te stimuleren met de mens. Hoe meer retweets hoe meer mensen bereikt worden. Bedrijven hebben verschillende redenen om Twitter in te zetten. De voornaamste zijn: meer klanten krijgen, naamsbekendheid vergroten en een stukje service naar een klant.

Wat kan op Twitter?twitter

  • Het is slim om je volgers te laten weten wat jouw bedrijf bezig houdt. Ben jij gespecialiseerd in het installeren van televisies? Laat dan op jouw Twitter weten dat mensen jou daarvoor kunnen inschakelen. Daarnaast kan je wat informatie weg geven over hoe jullie te werk gaan. Het is beter om duidelijk te zijn dan mysterieus. Hierdoor win je vertrouwen van je klant.
  • Zorg dat je interactie krijgt met je volgers. Deze interactie krijg je door meningen te vragen van jouw klant. Stel bijvoorbeeld de vraag of een product in de smaak valt bij de klant.
  • Plaats linkjes van andere websites of artikelen of retweet deze zodat jij laat zien wat jou interesse wekt.

Wat kan niet op Twitter?

  • Als je een linkje plaatst zorg dan dat deze tweet een duidelijke omschrijving geeft van wat er in de link staat. Iemand klikt sneller op een artikel wat interesse wekt dan wanneer er alleen een linkje staat waarvan ze niet weten wat het is.
  • Als je iets niet moet doen is het te veel tweets plaatsen, dit wordt namelijk gezien als spam. 4 a 5 tweets op een dag is genoeg.
  • Zorg dat je altijd reageert. Bijvoorbeeld je krijgt een Direct Messages maar reageert niet of een standaard antwoord. De klant voelt zich zo niet serieus genomen.

Adverteren op Twitter

Ga als eerst naar Ads.twitter.com en log in met je account waarmee jij je advertentie wilt opzetten. Dan krijg je als eerste een scherm waarop je kan aangeven wat jou doel is met het adverteren via Twitter. Geef je campagne de naam van je doel zodat jij weet welke campagne er loopt.

Je campagne moet ook een leuke uitstraling hebben, daarvoor gebruik je afbeeldingen. Zorg wel dat de afbeelding niet te veel afleidt van het geheel. Na de opmaak ga je je bezighouden met de doelgroep. als het goed is weet je wat je doelgroep is voor je campagne. Natuurlijk kost het gehele plaatje je geld. Het budget wat je ervoor uit hebt gelegd vul je als laatste in op twitter. Nu kan je je advertentie publiceren.

Wilt je als bedrijf graag meer klanten krijgen, je naamsbekendheid vergroten, meer traffic naar je website genereren, je imago verbeteren, direct verkoop stimuleren of een stukje service bieden aan de klant. Of wilt u dit allemaal? Bezoek dan onze website. Of neem contact op voor een Twitter training.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties