Adverteren-info

Adverteren op Spotify

Maar 7 procent van de Nederlanders blijkt een betaald account van Spotify te hebben. Dus 93 procent van de Spotify gebruikende Nederlanders krijgt tussen het muziek luisteren advertentie te horen/zien. Maar wat zijn de advertentie mogelijkheden op Spotify.

Wat is Spotify en hoe werkt het?

Spotify biedt streaming muziek aan in Nederland. Deze muziek wordt dus afgespeeld zonder dat jij het hoeft te downloaden. Spotify biedt 2 verschillende versies aan namelijk gratis of premium. Bij een gratis Spotify kan je op je telefoon alleen in de suffle modus luisteren. Hierbij kan je niet een nummer aanklikken die jij wilt luisteren. Ook kan je maar 5 nummers overslaan tijdens je sessie. Daarnaast krijg je bij gratis Spotify vaak advertenties tussen de nummers door. Bij premium kan je wel het nummer aan klikken die jij wilt luisteren en kan je zo vaak als je wilt nummers overslaan. Ook heb je geen advertenties tussen door.

Adverteer mogelijkheden

Wil je adverteren op Spotify? Dan biedt Spotify verschillende formaten, namelijk:

  • Gesponsorde sessie: hierbij laat je het publiek een half uur vrij muziek luisteren zodra ze jouw advertentie bekijken. Je advertentie zal 20 seconden mogen duren.

gesponsorde sessie

  • Video-takeover: hierbij stopt de muziek bij de gebruiker en krijgt hij of zij een video of weergave te zien. Deze video of weergave duurt in Europa 20 seconden.

video takeover

  • Audio: je advertentie is alleen een audio. Er wordt in de linkerhoek een albumcover gegeven waarop een bezoeker kan klikken tijdens de audio. Hiermee gaat de bezoeker naar de link. De duur van de advertentie is maximaal 30 seconden.

audio

  • Beeldscherm: hierbij wordt er een leaderboard advertentie onderaan in Spotify weergegeven als een gebruiker actief is op Spotify.

beeldscherm

  • Billboard: een grote screensaverafbeelding die wordt getoond als de bezoeker naar lange tijd terugkeert op Spotify. Deze screensaverafbeelding wordt na 2 seconden verkleind tot een leaderboard.

billboard

  • Homepage takeover: je merk wordt een hele dag op de homepage van Spotify geplaatst. Je moet zorgen voor een achtergrondafbeelding en een interactief gebied die de startpagina van Spotify overneemt.

homepage takeover

  • Branded afspeellijsten: een afspeellijst in elkaar gezet door een merk waarin het merklogo, aangepaste tekst en optionele koppeling naar je campagne wordt vermeld.

branded afspeellijsten

  • Adverteerderspagina’s: als laatste kan je kiezen voor een microsite wat alles kan bevatten wat je op een website zou zetten. Video’s, klikbare afbeeldingen, blogberichten, nieuws, koppelingen en opmerking.

adverteerderspagina's

Spotify biedt dus verschillende mogelijkheden om te adverteren. Als 93% van de Spotify deze advertenties horen heb je een groot publiek bereikt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties