Adverteren-info

Adverteren op Billboards

billboardEen billboard is een grote reclameplaats in een openbare ruimte en valt daardoor onder de noemer buitenreclame. Deze reclameplaatsen staan langs de in- en uitvalswegen in Nederland. De afmeting is groot: veelal 2.40 x 3.30 meter, zodat de advertentie ook echt opvalt en je er haast niet omheen kan. Vooral langs snelwegen is dit een vereiste, omdat er met hoge snelheid langs de billboards gereden wordt. Ook bestaan er billboards waarvan de advertentie bestaat uit roosters, die om de paar minuten omdraaien en er een andere advertentie te zien is.

Wanneer kiezen voor Adverteren op Billboard

Adverteren via een billboard is een juiste keuze wanneer er:

  • naamsbekendheid opgebouwd moet worden en
  • er een promotionele actie bekend moet worden gemaakt.

 

Waar billboardreclame aan moet voldoen

De vereisten voor een effectieve billboard advertentie zijn:

  • korte en bondige boodschap;
  • doelgroepgericht;
  • toepassen van de twee seconden regel;
  • gebruik van opvallend beeld.

De twee seconden regel houdt in dat iedere consument gemiddeld twee seconden besteed aan het bekijken van een advertentie. Het is dus zaak dat binnen deze twee seconden zowel de afzender, als de boodschap duidelijk worden gemaakt.

Bereik van Billboards

Billboards hebben een groot bereik. Echter, dit ligt ook aan de plaatsen waar je de billboards wil inzetten. Het is mogelijk om dit op regionaal niveau aan te pakken, maar op landelijk niveau is ook mogelijk. Het grote verschil ligt hem in de prijs en de te bereiken doelgroep.

Kosten van adverteren op Billboards

De grootste aanbieders van adverteren op billboards in Nederland zijn Hillenaar, JCDecaux en CBS Outdoor. Bij deze bedrijven kan je terecht voor het opvragen van een offerte. De uiteindelijke tarieven zijn afhankelijk van de plaatsen die je wilt inkopen, als ook de lengte van de billboard campagne. De prijs verschilt ook per locatie van het billboard. Vanzelfsprekend betaal je meer langs een drukke snelweg, dan langs een minder drukke uitvalsweg. Om je een beeld te geven van de prijs kost minimale inzet van één billboard € 1750,- en een landelijke campagne kan zo’n € 165.000,- kosten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties