Adverteren-info

Adverteren in een Abri

Abri_LeidspleinEen abri, afgeleid van het Franse werkwoord abriter, wat ‘huis, schuilplaats’ betekent, is de benaming voor een wachthuisje of bushokje. Aan weerszijden van dit wachthuisje is plaats voor het ophangen van grote reclameposters. Deze posters hangen achter glas, zodat zij bestand zijn tegen weersinvloeden en vandalisme.

Wanneer kiezen voor Adverteren in een Abri

Het kiezen voor een abri is van belang wanneer er een grote groep mensen met de reclame-uiting geconfronteerd moeten worden. Dit kan het geval zijn wanneer een merk naamsbekendheid wil opbouwen. abri zijn vooral te vinden in bushokjes. Hier komen dagelijks veel mensen langs. Zij wachten op de bus, of rijden door de straat waar het bushokje staat. Naast het genereren van naamsbekendheid kunnen ook acties of producten gepromoot worden.

 

Bovendien is het mogelijk om regionaal te adverteren. De adverteerder kan zelf kiezen in welke abri’s de posters komen te hangen. Is dat midden in de stad, of juist in een omliggend dorp. De uiteindelijke prijs voor het outdoor adverteren hangt hier nauw mee samen.

Voordelen van een Abri

  • Hoge contactfrequentie;
  • Hoog bereik van de doelgroep;
  • Opvallend in het straatbeeld;
  • Heeft verlichting voor als het donker wordt;
  • 24 uur per dag zichtbaar;
  • Creatieve invulling (als geur) mogelijk.

Nadelen van een Abri

  • De boodschap moet kort en bondig zijn;
  • Kans op vandalisme;
  • Het is een statisch medium.

Kosten van Adverteren in een Abri

Het ligt volledig aan het pakket dat u neemt. Bij grote inzet van abri’s zijn de kosten hoog en vice versa. Om toch een indruk te geven volgt hier de vlakprijs:

  • € 65,- voor het gebruiken van één vlak van de abri voor één week.
  • € 195.000,- voor het gebruiken van het maximaal aantal vlakken (3000) voor één week.

De locatiekeuze van de abri hangt af van waar de doelgroep zich het meest bevindt. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

Voorbeelden van Opvallende Abri’s

Naast de abri’s die alleen voorzien zijn van een poster, bestaan er tegenwoordig genoeg creatieve geesten die meer uit het outdoor medium willen halen. Zo heeft er een unieke abri gestaan op het Leidseplein in Amsterdam. L’Oréal plaatste daar een beautysalon. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties