Adverteren-info

Adverteren in Citycells

CitycellEen citycell is een telefooncel waar aan weerszijden plaats is voor een grote advertentieposter. De grootte is hetzelfde als die van een [website]Abri en Mupi[/website]. Dit artikel geeft de voor- en nadelen van het adverteren in een citycell. Daarnaast zal er ook een kostenindicatie worden gegeven.

Plaatsen van Citycells

De plaats van een citycell is afhankelijk van de plaats van de telefooncel. Deze staan meestal in en rondom het centrum van grote steden. In Nederland zijn er veertien steden die adverteren in citycells aanbieden, zoals Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en Breda. In deze steden samen wonen zo’n twee miljoen mensen.

 

Voordelen Citycell

Het aantal telefooncellen is drastisch terug gelopen bij het opkomen van de mobiele telefoon. Maar er bestaan nog genoeg telefooncellen, met name in de grote steden, waar nog frequent gebruik van wordt gemaakt. Dit maakt adverteren in een telefooncel aantrekkelijk. Enkele voordelen zijn:

  • Hoge contactfrequentie: dagelijks lopen er veel mensen voorbij, die de advertenties opmerken.
  • Verlichte advertentie: de advertentieposter is ’s avonds verlicht en valt daardoor meer op.
  • Beschermde advertentie: de poster hangt achter glas, wat bescherming biedt tegen weersinvloeden.
  • Citycells kunnen selectief worden ingezet: bijvoorbeeld op plaatsen waar de doelgroep veel te vinden is.
  • Relatief lage prijs: het adverteren in citycells wijkt niet veel af van de kosten voor een Abri of Mupi. De kosten zijn ook afhankelijk van het aantal citycells dat wordt gebruikt voor de campagne.

Nadelen Citycell

Zoals iedere vorm van outdoor adverteren, heeft ook de citycell nadelen. Een juiste afweging van de voor- en de nadelen leidt tot een juiste keuze en inzet van outdoor advertising. Enkele nadelen:

  • De citycell is statisch van aard, afhankelijk van de plaats van de telefooncel.
  • Kans op vandalisme.
  • Geen volwaardig reclamemedium: wordt veelal ingezet ter ondersteuning van een grotere campagne.
  • En de verlichting kan kapot gaan, waardoor de advertentie ’s nacht niet te zien is.

Kosten Citycells

Hillenaar Outdoor Advertising is het bedrijf dat citycells aanbiedt. Op hun website is staat geen prijsindicatie weergegeven. Dit is mogelijk door een offerte-aanvraag te doen bij hen. Om toch een idee te geven van de prijs, kost de inzet van bijvoorbeeld 4 vlakken voor één week waarschijnlijk tussen de 200 en 400 euro. Hoe meer vlakken er ingezet worden, des te hoger de kosten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste reacties